8. cvik: DŘEP S VÝSKOKEM

Dřep s výskokem je skvělý cvik pro sexy zadeček a pevné nohy. Dřepem posilujete velké svalové skupiny, díky nimž spálíte velké množství kalorií. Zatížíte hamstringy, kvadricepsy, hýžďové svaly, lýtka, spodní záda i břicho.

Klasický dřep vám pomůže pracovat na získání statické síly. Pokud chcete budovat výbušnou (explozivní) sílu, dělejte dřepy s výskokem. Výbušná síla je schopnost generovat intenzivní /rychlý výkon do krátkého okamžiku / časového úseku.

Výchozí pozice :

Dřep s výskokem začínáte ve stoje... Nohy rozkročte minimálně na šířku ramen. Špičky chodidel nevytáčejte do stran (jsou rovnoběžné). Bříško zpevněte!

Z této pozice jděte do dřepu, při tomto se nadechujete. Mějte rovná záda. Nejnižší bod dřepu nastává, když máte stehna rovnoběžně s podlahou. Paže současně přecházejí z předpažení do pozice, kdy máte ruce za zády. Ruce jsou natažené, rovnoběžné s podlahou (pozice skokana na skokanském můstku). Z této polohy se odrazíte nahoru do výskoku. Během výskoku vydechujete. Vyskočte co nejvýše.

Chyby:

  • Záda jsou po celou dobu cviku rovná, neshrbená.
  • Před výskokem jsou chodidla celou plochou na zemi. Nezvedejte paty.
  • Hlavu nezaklánějte ani nepředklánějte.

<a href="https://www.freepik.com/free-photos-vectors/people">People photo created by freepik - www.freepik.com</a>